DREPTUL DE RETUNARE A PRODUSELOR

Pentru a solicita returnarea unui produs (in termenul legal de 14 zile calendaristice de la primirea coletului), va rugam sa ne contactati telefonic sau completati formularul de returnare.
Datele bancare sau postale pentru rambursare (nume complet titular, cont IBAN fara spatii si banca) se expediaza pe e-mail, la adresa contact@aireduceri.ro, precizandu-se, totodata, si numele pe care s-a efectuat comanda, un numar de telefon precum si nr.comanda, returnarea banilor in cont urmand a fi efectuata conform legii in termen de maxim 14 de zile de la primirea coletului .Comandand in magazinul nostru, va dati acordul pentru returnarea banilor prin una dintre cele doua metode precizate.
Nu se trimit colete cu ramburs. Taxa de expediere catre noi o suporta clientul. Dreptul de renuntare la cumparare este valabil doar pentru clientii persoane fizice.
Conform OUG nr. 34/2014, renuntarea la cumparare se poate notifica in scris in termen de 14 zile calendaristice (termen in care se si expediaza produsul inapoi, dupa trimiterea notificarii).



Atentie! Produsele returnate trebuie sa fie intacte si curate, inclusiv ambalajele acestora (pentru care se foloseste ambalaj protector suplimentar, asa cum ati primit produsul ambalat). Daca produsele au fost deteriorate si nu mai pot fi comercializate, acestea pot fi reevaluate valoric.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.

Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.

Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Banii se returneaza in termenul legal de 14 zile.
In cazul in care clientul a beneficiat de Livrare Gratuita (costuri de livrare suportate de magazin), la returnarea banilor se va scadea contravaloarea livrarii din suma de returnat.



PROCEDURA DE RETRAGERE DIN CONTRACT

Consumatorul informeaza STICEVREI.RO SRL (www.aireduceri.ro) cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (preferabil e-mail). Consumatorul are la dispozitie 14 zile calendaristice de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.

Obligatiile care revin consumatorului

Produsele sunt predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile calendaristice de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.



RETURUL PRODUSELOR

Puteti solicita returul produselor in urmatoarele cazuri:

Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise. Pentru a se accepta returul, este necesar sa se trasmita o poza/video cu produsul din care sa reiasa defectul.
Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa nu acceptati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Solicitarile de retur se transmit pe adresa de e-mail contact@aireduceri.ro catre Departamentul Suport Clienti in termen de maxim 48 de ore de la primirea produsului.

Va recomandam sa expediati produsele DOAR prin curier rapid.


MENTIUNE

In toate cazurile mentionate mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Produsele nu trebuie sa prezinte modificari fizice, lovituri, zgarieturi, socuri, urme de folosire si/sau interventii neautorizate etc. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea acestora duce la refuzarea returului.


PRODUSE EXCLUSE, FARA DREPT DE RETURNARE

Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate (cutia nedeschisa), cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

a. Licente software;
b. Consumabile (acumulatori, cartuse imprimanta etc);
c. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire / igiena personala, casti);
d. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
e. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.


LIMITAREA RESPONSABILITATII PENTRU ALTE SITE-URI, SERVER, BROWSER

Site-ul este gazduit de serverele unei terte firme. Societatea STICEVREI.RO SRL (www.aireduceri.ro) nu va putea fi facuta responsabila pentru eventualele erori aparute pe site indiferent de motivele aparitiei lor, acestea incluzand modificari ale site-ului, setari, sau actualizari ale bazei de date, cum de asemenea nu va putea fi raspunzatoare pentru erorile aparute datorita folosirii anumitor browsere pentru vizitarea site-ului ori pentru actualizarea produselor si a preturilor.

RECLAMATII
Orice problema legata de livrarea produselor comandate o puteti adresa catre adresa de mail contact@aireduceri.ro

DECLINAREA RESPONSABILITATII

Exista posibilitatea unor diferente intre imaginea produsului prezentata pe site si produsul fizic, in sine, mai ales cu privire la nuanta culorii acestuia, a designului ori in ceea ce priveste accesoriile. Acestea nu afecteaza functionalitatea ori destinatia produsului.

LITIGII SI DISPOZITII FINALE

Orice alta problema legata de produsele si serviciile prezentate pe site se va solutiona pe cale amiabila in termen de 30 de zile de la data sesizarii in scris a problemelor, de catre utilizator. In cazul in care nu s-a reusit solutionarea litigiului pe cale amiabila, competenta revine instantelor romanesti de judecata.

INFORMATII LIVRARE SI EXPEDIERE

Plata se face ramburs, odata cu sosirea comenzii.
Taxa de transport este afisata in pagina de comanda, inainte de finalizarea comenzii.
Potrivit noii Legi 249/2015, Art. 16, punctul 8, „se interzice conditionarea, sub orice forma, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumparat de pastrarea ambalajului”. Conform prevederii O.U.G 34/2014 „utilizatorul final este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru utilizatorul final in a-si exercita dreptul de retragere”. Drept urmare, in cazul in care consumatorul returneaza produsul intr-o stare ce diminueaza valoarea acestuia, comerciantului i se permite sa scada o parte din suma returnata clientului
Legea prevazuta in O.G 130/2000 spune la articolul doi ca „un cumparator poate returna orice produs pana la 14 zile, doar atunci cand este vorba de cumparaturi online. In acest caz, vanzatorul este obligat sa returneze banii in maximum 30 de zile”.
Cheltuielile de expeditie, in cazul returului, vor fi suportate conform Ordonantei 34/2014, de catre consumator: „Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor”. Suma inapoiata clientului nu include costurile de transport sau de ramburs, ci doar valoarea de achizitie a produsului.